Dilediğiniz Zaman Arayın Canlı SOHBET Edelim: 
(İlk 5 Dakika Bedava)

Cansu: 008818200818

Esra: 0034951250447

1 Mart 2011 Salı

Blogger Yazı Editörü Kullanımı - 2

Blogger Yazı Editörü Kullanımı başlıklı yazımda butonların anlamlarını ve ne iş yaradıklarını açıklamıştım.Yazının ikinci bölümü bu yazımda ise yazınıza blogger yazı editörü ile link ekleme, video ekleme, resim ekleme , devamını oku bağlantısı yapma gibi işlemlerin nasıl yapılacağı hakkında detaylı ir açıklama yapacağım.

Blogger yazı editörü

Link Ekleme

İlk olarak Blogger yazı editörü ile nasıl başka sitelere bağlantı vereceğinizi anlatacağım.Bi yazıya bağlantı vermek için 11 numaralı butonu kullanacaksınız.Bu butona bastığınızda aşağıda gördüğünüz gibi bir pencere açılacaktır.Devamını bir örnekle anlatayım.Diyelim ki ben deneme yazısına tıklayınca kendi bloguma bağlanılmasını istiyorum.O halde görüntülenecek metin kısmına deneme yazıyorum, web adresi kısmına ise blogumun adresini yazıyorum.Sonuçta ortaya çıkacak şey deneme gibi olacaktır.

blogger link ekleme 
Bu en basit link verme örneğidir ve HTML kodları şu şekildedir:

<a href="http://bloghocam.blogspot.com/">deneme</a>


Şimdi kodlar yardımıyla bu linki biraz daha özelleştirelim.Örneğin bağlntıyı yeni pencerede açmak için target="_blank" kodunu eklemeniz gerekir.

Deneme yazısına tıklayınca blogumun yeni pencerede açılması için kodu şu şekilde düzenlemeliyim:

<a href="bloghocam.blogspot.com" target="_blank">deneme</a>


Resim Ekleme

İkinci olarak blog yazılarınızda nasıl resim kullanacağınızı anlatacağım.Resim eklemek için 12 numaralı butonu kullanacaksınız.Bu butona bastığınızda açılan penceredebazı seçenekler var.Bilgisayarınızda bulunan bir resmi eklemek istiyorsanız, yükle kısmındaki doosya seç butonundan istediğinizresöi seçebilirsiniz.Örneğin ben Blog Hocam logosunu bilgisayarımdan seçtim ve yazıma ekledim.


Blogger resim ekleme

resimlerin kodlarında pek çk düzenleme yapabilirsiniz.Bu yüzden bu konuyu daha sonra üzerinde detaylı bir şekilde durmak üzere erteliyorum.

Video Ekleme


Bilgisayarınızdaki bir videoyu blog yazılarınıza eklemek için 13 numaralı butonu kullanacsınız.Butona bastığınızda aşağıdaki gibi bir pencere açılacaktır.Burada yüklenecek videoyu seçin butonu yardımyla bilgisayarınızdan videoyu seçin ve upload işlemine başlayın.

blogger video ekleme
 Kendi bilgisayarınızdaki videoların dışında Blogger yazı editörü ile Youtube videolarınıda kolayca yazılarınızda kullnabilirsiniz.

Devamını Oku Bağlantısı Verme


Son olarak anlatacağım özellik ise Devamını oku bağlantısı verme özelliği.Bu özelliği kısaca şöyle anlatayım.Diyelim ki 500 kelimelik bir yazı yazdnız.İlk 100 kelimeden sonra bir atlama aralığı eklerseniz, 100.kelimeden sonra “devamını oku” şeklinde bir bağlantı eklenir ve zokuyucuların yazının tamamını okumaları için bu linke tıklamaları gerekir.Bu özelliği kullanmak için 14 numaralı butondan fAaydalanacaksınız. Aşağıdaki örnekte olduğu gibi ilk önce yazının herkes tarafınan görüntülenecek kısmını yazııyorum.Ardından 14 numaralı butona basarak atlama aralığı ekliyorum.Devamına ise yazının geri kalan kısmı yazıyorum.

blogger devamını oku bağlantısı eklemeUmarım bu yazı,  bilmeyenler için faydalı olmuştur.Takıldığınız noktaları çekinmeden sorabilirsiniz.Görüşmek üzere…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder