Dilediğiniz Zaman Arayın Canlı SOHBET Edelim: 
(İlk 5 Dakika Bedava)

Cansu: 008818200818

Esra: 0034951250447

9 Haziran 2012 Cumartesi

Google’da Üst Sıraları Hedefleyin!

Google’ın dünyada en çok tercih edilen arama motoru olmasında sağlıklı işleyen algoritması ve site indeksleme modüllerinin başarısı yatmaktadır. Bu nedenle, yazılarının google sıralamasında daha iyi yerlere gelmesini isteyen blogcular için en doğru yol; son zamanlarda sıkça artan, backlink kazandırma iddiası ve/veya blogunuzun tanıtımı için koşullar sunan sitelere başvurmadan önce, özgün içerik oluşturmaktan geçer. Tam burada, üst sıraları hedefleyen yazarlar için yüksek google pagerank değeri ve düşük alexa sıralaması en önemli noktalardır.

 

vGoogle’da Üst Sıraları Hedefleyin!

 

SEO, yani; “arama motoru optimizasyonu” için bugün kurumsal kimliği önplanda olan siteler başta olmak üzere, kar amacı güden bir çok blogcununda çeşitli hizmet kanallarıylada başvurduğu bir çalışma. Google’da hakettiğiniz yerde olmadığınızı düşünüyorsanız, sizin içinde “blogunuzun ayarlarıyla oynamanın vakti” geldi demektir. Her blogcu, dikkat edeceği birkaç küçük nokta ile kendi SEO çalışmasını yapabilir.

 

İşte Blogcular için bazı basit ipuçları;

 

1-) Google, Blogger görsellerini önemser;

 

Bir google hizmeti olan Blogger, görseller açısından Google’ın en kısa sürede indekslediği blog hizmetidir. Bu nedenle sitedeki postların mümkün olduğu kadar görsel içermesi önemlidir fakat dikkat edilmesi gereken bazı şeyler var;

 

* Görselleriniz özgün olsun.

 

Postunuza eklediğiniz görsellerin, muhtemel benzer içeriğe sahip görsellerden öne çıkması için görsellerinizi “farklı” ve “özgün” hale getirmelisiniz, bunuda; aldığınız görseli farklı kaydederek yani boyutunu/niteliğini değiştirerek sağlayabilirsiniz. Mümkünse kullancağınız görsel, benzer alanda sizinle yarışacak konularda kullanılmış olanlardan daha dikkat çekici olmalı.

 

* Görselinizi yeniden adlandırın.

 

Google’ın en ilginç hizmetlerinden biri olan, “görsel sürükleyerek arama yapma” imkanından da anlıyoruz ki; google, anahtar kelimeler için ilgili konularda eklenen görselin adınıda değerlendiriyor. Örneğin üstte kullandığım görselin adı, sıkça rastladığımız şekilde ”..4j3p98.png” gibi anlamsız değil, konu başlığıyla alakalıdır. Resmi farklı kaydederek görebilirsiniz.

 

* Görsel sayısı, içeriğin barındırdığı karakterle orantılı olmalı.

 

Konu ile ilgili olarak, gönderilere eklenen görseller aramalar için Google tarafından indekslenirken, içerikle ilişkilendirilir. Eğer içerik; “kısır”, “kısa” veya yeterince görselle ilgili kelime içermiyorsa; yalnızca başlığınızın görselinizle ilgili olması, iyi bir sıralama için yetersizdir.

 

2-) Uzmanlık yazıları yazın;

 

Menfaatçi ziyaretçi ve meraklı ziyaretçi arasındaki ayrımın başladığı nokta, her zaman; “uzmanlık yazıları” olarak nitelediğim faydalı içeriklerdir. Google’ın pagerank değeri açısından en fazla önem verdiği nokta, özgün ve faydalı içerik.

 

Uzmanlık yazısını örnekle açıklayım;

 

Şu an okuduğunuz bu yazının başlığı; “Google’da Üst Sıraları Hedefleyin!”. İçeriğimizde ise; “blog”, “görsel”, “site”, “pagerank”, “google” ve “seo” gibi konumuzla tam olarak ilgili kelimelere sıkça yer veriliyor. Bu demek oluyor ki; yazımız, üst sıra hedefi veya benzer konularda Google’a başvuran bloggerlara tam olarak istediğini sunabilecek yetide faydalı bir yazı.

 

Bir başka açıdan sıralamaya etkisini ele alırsak; uzmanlık yazıları ziyaretçisine faydalıdır, buda demek olur ki, ziyaretçi ulaştığı sitede daha fazla zaman geçirecektir. Siteye ulaşan ziyaretçinin, sayfada geçirdiği sürenin uzunluğuda Google sıralama algoritmasının temel taşı olan pagerankı doğrudan etkiler.

 

Günlük gibi nitelendirilebilecek tarzda yazıların olduğu blogların, alexa sıralaması ve pagerank puanı açısından başarısızlığını, yukarıda anlattığım; “uzmanlık yazısı” bağlamında değerlendirdiğimizde konu daha iyi anlaşılacaktır.

 

Bu tip yazılarda, Popüler öğelere fırsat buldukça yer verin.

 

3-) Back link kazanmaya çalışın, fakat dikkatli olun!

 

Sayfa dışı seo uygulamarının başında “back link” kavramı gelir. Pagerankı yüksek sitelerden alacağınız tıklanmalar, özellikle ilgili site ile benzer içeriğe sahipseniz Google sıralamanızı olumlu yönde etkiler. Pagerank değeri 1 olan siteden 100 kez link almak yerine; pagerank’ı 5 olan benzer içerikli siteden bir kez link kazanmak; sizinde pagerank puanınızı arttıracaktır. Fakat bu varsayım, kazanacağınız back linkin ait olduğu sitenin; özgün içereğe sahip olması, legal, kaliteli ve dönüşlü ziyaretçisinin yoğun olmasınada bağlıdır.

 

Yazının başında da değindiğim gibi; bugün, blogcuların back link kazanmak adına atacağı adımları, bilgisiz olmalarından faydalanarak kötüye kullanan çok sayıda site mevcut. Google tıpkı içerik indekslerken yaptığı gibi, bu siteleride belirli aralıklarla kara listesine ekliyor. Bunlardan biriside sizin blogunuz ya da siteniz olabilir. Dikkat!

 

Blogunuzu seviyosanız; hırs ile asla bu yola başvurmayın. Kaliteli içeriğiniz ile zamanı geldikçe güvenilir siteler tarafından referans verileceğinden kuşkunuz olmasın.

 

4-) Sitenizi güncel tutun;

 

Deneysel olarakta kolayca farkedebileceğiniz bir gerçek olan site güncellemenin Google sıralamasına etkisini, blogunuzu terketmişseniz kolayca farketmişsinizdir aslında. Yine aynı şekilde; düzenli olarak sitenizi güncellediğiniz sürece, site içeriğiniz sizi hakettiğiniz alexa sıralamanıza doğru yaklaştıracaktır.

 

Unutmayın; Google, güncel bloglara içerilen benzer konularda öncelik tanır.

 

5-) Meta Taglar kullanın;

 

Sitenizin kodlarında, “head” bölümüne yerleştireceğiniz bazı kodlar ile, arama motorunun sitenizi denetimini düzenleyebileceğiniz gibi, Google arayüzünde sitenize istediğiniz açıklamalarla yer vererek ziyaretçinin dikkatini çekebilirsiniz.

 

Son olarak; yazılarınızda bold, italic karakterlere ve tırnak işaretlerine gerek gördükçe yer verin.

 

Yazar Hakkında: Bu yazı Mustafa BAŞER tarafından Blog Hocam için yazılmıştır.Yazarın diğer yazılarını kişisel blogu olan Cafe Mystic’te okuyabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder